In deze rubriek vindt u de standpunten van GroenLinks Smallingerland.

Kijk voor de landelijke standpunten op: www.groenlinks.nl (deze link opent in een nieuw venster)

Op 5 februari is in de raad gesproken over een bestemmingsplanwijziging die het mogelijk moet maken om op de plek van BabyPlanet een Aldi te vestigen.

GroenLinks zal hier niet mee instemmen. Het is gewoon de verkeerde plek voor een supermarkt. We vinden het qua verkeersdrukte geen goede plek, de omwonenden zijn er niet gelukkig mee en het past niet in de detailhandelsvisie van de gemeente.

Maar de belangrijkste reden dat we er niet mee zullen instemmen is dat we vinden dat je pal naast een school geen (discount)supermarkt moet vestigen. Natuurlijk realiseren we ons dat scholieren in de pauze naar winkels gaan om een alternatief te kopen voor de van huis meegebrachte boterhammen. Maar dat hoef je ze niet extra gemakkelijk te maken door een nieuwe supermarkt pal naast een school te realiseren.

Pagina 1 van 16

Raadsleden

Piet de Ruiter

raadslid & fractievoorzitter

Nieuwsflits

Sluit je aan

Samen maken we verandering mogelijk en werken we aan een eerlijk en empathisch Nederland.
Word lid!

Gezocht fractieassistent

GroenLinks zoekt een fractie assistent. Ben jij de duizendpoot die wij zoeken en wil je tegen een kleine vergoeding de rechter en de linkerhand worden van de (steun)fractie Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.